سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فایل ، مقاله ، پروژه ، تحقیق ، پاورپوینت fileOne
 
قالب وبلاگ

مقاله بررسی نقش درخت مقدس بر سطح مهره های دوره ی آشور میانه و نو در36صفحه قابل ویرایش
فهرست:
بررسی نقش درخت مقدس.... 1
دوره آشور میانی 3
دوره ی آشور جدید 16
درخت مقدس به شکل شبکه ای 16
درخت مقدس به شکل لوزی... 21
درخت مقدس به شکل شبکه های هندسی 23
بحث و نتیجه گیری 28
کتاب شناسی 32




بخشی ازمتن:
بررسی ¬¬¬نقش درخت مقدس بر سطح مهرهای دوره¬ی آشور میانه و نو
بین¬النهرین باستان دشت حاصلخیزی است که در دو سوی آن دو رود پر آب دجله و فرات جاری است. در این دشت تمدنی چهار هزارساله وجود داشته که دارای توالی تاریخی از دولت شهرها، پادشاهی¬ها و امپراتوریهاست که در مقاطع مختلف بوجود آمده و از بین رفته¬اند. یکی از مهمترین مواد فرهنگی به دست آمده از این تمدن که نشان دهنده¬ی تداوم فرهنگی از دوره¬ی قدیم تا جدید است و معمولاً بر سطح آن نوشته-هایی به خط میخی دیده می¬شود، مهرها هستند.¬¬
انگیزه¬ای که موجب ایجاد خط بر سطح مهرها شد، نیازی بود که برای ثبت و ضبط فعالیتهای اقتصادی احساس می¬شد. علاوه بر آن برسطح بیشتر مهرها نام صاحب مهر نیز نوشته می¬شد. مهرهای اولیه عموماً استامپی بود. این مهرها معمولاً از گل یا سنگ ساخته می¬شد و با تصاویری کنده شده از حیوانات، گیاهان و یا تصاویر سمبلیک تزئین می¬شد این مهرها معمولاً بر روی گل مرطوب یا موم برای مهر و موم کردن کوزه¬ها، درها و انبارها، فشرده می¬شد.
بیشتر مهرهای به دست آمده از بین¬النهرین، مهرهای استوانه¬ای یا سیلندری شکل هستند. بر سطح این مهرها معمولاً تصاویر مختلف و خطوط میخی حک می¬شد. این مهر معمولاً بر سطح یک سطح صاف گلی غلطانده می¬شد که در نتیجه¬ی آن تزئینات و تصاویر حک شده بر سطح مهر به شکل پیوسته و گاهی به شکل یک داستان و روایت بر سطح گلی (تابلت) ایجاد می¬شد.

خرید فایل

[ چهارشنبه 96/1/2 ] [ 7:21 عصر ] [ سامان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 216827