سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فایل ، مقاله ، پروژه ، تحقیق ، پاورپوینت fileOne
 
قالب وبلاگ

مقاله بررسی تحقیق و تدوین دانش فنی کاربرد فولاد تنگستن کارباید در قالب‌های فلزی در27صفحه قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
در دنیای کنونی برای توانایی رقابت در تولید قطعه که در نهایت یک دستگاه و یک ابزار را ایجاد می‌کند بایستی به ابزار خاص تولید مجهز شد، این ابزار باید به موارد زیر پاسخ دهند.
1. سرعت بالای تولید
2. یکنواختی تولید
3. برخورداری از دامنه تغییرات ابعادی یکنواخت (مطابق با نقشه)
4. ضایعات صفر
5. حداقل زمان تعمیرات ابزار تولید (قالب)
6. قیمت پایین تمام شده قطعه
جوامعی که در حال رشد هستند در زمینه تولید قطعه و ساخت ابزار تولید (قالب) معمولاً از روش‌های قدیمی طراحی و ساخت قالب و تولید قطعه استفاده می‌کنند. به این صورت که در طراحی و ساخت قالب، از قالب‌های تک ضرب استفاده می‏شود، به‌طوری که در تولید قطعه از چندین دست قالب استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت از فولادهای معمولی و رایج قالب‌سازی و برای تولید از پرس‌های معمولی استفاده می‌کنند.
این موارد، باعث افزایش قیمت قطعه می‌شود، بنابراین باید به سمت روش‌های خاصی برای طراحی و ساخت قالب و تولید قطعه رفت.
در این پروژه، تحقیقی 10 ساله بر روی 150 عدد قالب فلزی برش و خم پروگرسیو (مرحله‌ای) با تیراژ 4-2 میلیون ضرب و 850 قالب فرم و کشش با تیراژ 1.800.000 و 800.000 ضرب قطعه انجام شده که مقایسه‌ای بین فولاد تنگستن کارباید و فولادهای معمول و رایج در قالب‌سازی انجام شده است. همچنین با تحقیقات خاص علمی و کاربردی نشان داده شده است که چرا، چگونه و به چه صورت بایستی از فولاد تنگستن کارباید در ساخت قالب‌های فلزی استفاده کرد.
در این پروژه با محاسباتی که انجام شده، مشخص می‌شود که در صورت استفاده از فولاد تنگستن کارباید (در عین حال که نسبت به فولادهای رایج در قالب‌سازی گرانتر است) چه مقدار هزینه را در نهایت کاهش داده و می‌توان قیمت تمام شده قطعه را پایین آورد.
نتایج این پروژه عبارتند از:
1. تدوین دانش فنی به علت استفاده از فولاد تنگستن کارباید به جای فولادهای رایج در قالب‌سازی
2. کاهش خروج ارز از کشور برای وارد کردن بیش از حد فولادهای ابزار سرد کار رایج در قالب‌سازی
3. کاهش هزینه تعمیرات قالب، توقف تولید، افزایش تیراژ تولید قطعه در عمر مفید قالب و در نهایت کاهش هزینه تمام شده قطعه
4. بعلت یکنواختی تولید قطعه، داشتن ظاهری مناسب (از نظر نداشتن خش و اعوجاج و لهیدگی) و قیمت پایین قطعه، قابلیت رقابت در بازار جهانی تولید قطعه فراهم می‌شود.
لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات ثبت شده از نظر آمار ارائه شده و تصاویر قالب‌هایی که بر روی آنها، عملیات تحقیق انجام شده است به طور مستند وجود دارد و در این پروژه، چکیده آنها ارائه شده است. در صورت نیاز می‌توان تمامی مستندات را ارائه کرد.

خرید فایل

[ چهارشنبه 96/1/2 ] [ 7:24 عصر ] [ سامان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 216801