سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فایل ، مقاله ، پروژه ، تحقیق ، پاورپوینت fileOne
 
قالب وبلاگ
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شادکامی ( فصل دوم پایان نامه ) در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شادکامی ( فصل دوم پایان نامه )

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شادکامی ( فصل دوم پایان نامه ) در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تاریخچه و تعریف شادکامی

شادکامی در زمان­های مختلف، معانی متفاوتی داشته است یونانیان باستان شادکامی را یک فضیلت و به مثابه هدیه خدایان می­دانستند. رومیان باستان آن را نعمتی الهی به حساب می­آوردند. به مسیحیان وعده داده شد که پس از تحمل رنج­های زمینی، به شادکامی در بهشت خواهند رسید اما در دوره روشنفکری، شادکامی در روی زمین هم یافت می­شود. امروزه شادکامی یک حق طبیعی و یک اجبار دیده می­شود. روان شناسان شادکامی را ناشی از حوادث مثبت متوالی زندگی، احساس مهارت بر حوادث خوب و بد زندگی، یافتن معنای زندگی، کنترل احساس و تجارب بیرونی و درگیر شدن کامل در جزئیات خوب و بد زندگی می دانند (مک فادن[1]، 2006، به نقل از فلاح و نیک فرجام، 1388).

هیدی[1] (2008)، می­گوید شادی شخصیت­های برونگرا و شخصیت­های روان رنجور بیشتر تغییر می­کند، که این تغییر یا به صورت مثبت است یا منفی. همچنین معتقد است بیشتر اوقات سطوح شادمانی دراغلب ما ثابت باقی می­ماند، اما در برخی از افراد به خاطر رفتارهای نمایشی این سطوح تغییر می­کند.

 

فواید شادکامی و رضایت از زندگی

افرادی که شادکامی خود را به حداکثر می­رسانند، و سطوح بالای شادکامی و رضایت مندی از زندگی را در اکثر مواقع تجربه می­کنند، فواید بیشمار دیگری را نیز به دست می­آورند. شادکامی و رضایتمندی از زندگی در سطح بالاتر از متوسط حاکی از این است که در رسیدن به آرزوهایمان در حیطه ­های ارزشمند زندگی عملکرد خوبی داشته­ایم. موفقیت، موجب پرورش موفقیت می­شود و این تجربه درونی از شادکامی پایدار و رضایت مندی، اعتماد به نفس، خوش بینی، خودکارآمدی، تفسیر مثبت از دیگران، خوش­برخورد بودن، خون­گرمی، فعالیت و انرژی، رفتارهای هماهنگ با جامعه، امنیت، سلامت جسمانی، انطباق مؤثر با چالش­ها و فشارها، ابتکار، انعطاف­پذیری و رفتارهای هدفمند را افزایش می­دهد. این ویژگی­های شادکامی بالا، به نوبه خود باعث می­شود که افراد شاد با ثبات (یعنی کسانی که عواطف مثبت را در اکثر موارد تجربه می­کنند) در رسیدن به اهداف دیگر خود در حیطه­های ارزشمند زندگی موفق شوند. افراد شاد، نسبت به گروه همسالان خود که کمتر شاد هستند، ازدواج­های پایدارتر و موفق­تر، دوستان بیشتر، درآمد بالاتر، موفقیت شغلی بهتر، فعالیت اجتماعی بیشتر، سلامت روانی و جسمانی بهتر و حتی طول عمر بیشتری دارند (فریش[4]، 2005، ترجمه خمسه­ای، 1389).

 


[ سه شنبه 94/10/22 ] [ 6:34 عصر ] [ سامان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 217606