مرکز فایل ، مقاله ، پروژه ، تحقیق ، پاورپوینت fileOne
 
قالب وبلاگ
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی ( فصل دوم پایان نامه ) در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی ( فصل دوم پایان نامه )

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی ( فصل دوم پایان نامه ) در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مشکلات مربوط به سلامتی کودمان سلوکی

مطالعات انجام شده بیانگر آن می­باشد که سوء مصرف مواد در بزرگسالی در کودکان مبتلا به مشکلات سلوک از جمله مشکلاتی می­باشد که این افراد با آن دست به گریبان می­باشند (فایرچیلد، ون گوزن، استولری، آیتیکن، ساویج، موور و همکاران، 2009).

 

جوانان مبتلا به مشکلات سلوک، نوعی الگوهای رفتاری از خود بروز می­دهند که آنها را در معرض انواع خاصی از مشکلات مربوط به سلامتی قرار می­دهند، مانند صدمات جسمانی، بیماری­هایی که در نتیجه رفتارهای جنسی پرخطر به وجود می­آیند و بیماری­ها یا مسمومیت ناشی از سوءمصرف مواد که وضعیتی اضطراری برای فرد به وجود می­آورند. میزان مرگ­های زود هنگام (قبل از سی سالگی) ناشی از بسیاری از وقایع ( برای نمونه، قتل، خودکشی، مسمومیت­های اتفاقی، حوادث رانندگی، مسمومیت دارویی) در پسرهای مبتلا به مشکلات سلوک سه تا چهار بار بیشتر از سایر افراد است. همچنین رفتار جامعه ستیزانه با برقراری روابط جنسی زودهنگام و استمرار آن همراه است(راتر[1]، 2000). این امر نوجوانان را برای سالیان درازی در خطر بارداری یا ابتلا به بیماری ایدز قرار می­دهد، این نوجوانان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا دستگاه­های تولید مثل و سیستم ایمنی آن­ها، به طور کامل رشد نکرده­اند. افزایش خطر بارداری در دوران نوجوانی، ایدز و سایر بیماری­های جنسی نیز فرد را تهدید می­کنند، فراوانی رفتارهای پرخاشگرانه وبزهکارانه به رفتارهای جنسی پرخطر، شرکای جنسی متعدد و ناتوانی در استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری می­انجامد ((راتر، 2000).

 

تفاوت ­های جنسیتی

در چهار سالگی تفاوت­های جنسیتی مشخصی در میزان و شدت رفتار­های ضد اجتماعی وجود دارد. در دوران کودکی، میزان رفتارهای ضد اجتماعی در پسرها حدود سه تا چهار برابر بیشتر از دختران است که در سنین پایین­تر نمایان می­شود و دوام بیشتری هم دارد. با وجود این بسیاری از دختران نیز مشکلات شدیدی را از خود نشان می­دهند، به طوری که دامنه بروز این مشکلات در دختران به طور میانگین 3 درصد است (ولف و مش، 2008، ترجمه مکی­آبادی، مظفری و فروع­الدین عدل، 1389).

این تفاوت جنسیتی در مشکلات سلوکی، که در اواسط کودکی افزایش، و در نوجوانی بسیار کاهش می­یابد، اساساً بستگی به پدیدار شدن رفتارهای ضد اجتماعی غیر پرخاشگرانه پنهان در دختران دارد و سپس، دوباره در اواخر نوجوانی و پس از آن، این تفاوت افزایش می­یابد (موفیت، کاسپی، راتر وسیلوا[2]، 2001). معمولاً دختران مبتلا به مشکلات سلوک دروغ می­گویند، دزدی
می­کنند یا از منزل فرار می­کنند، اما پرخاشگری فیزیکی در آن­ها کمتر دیده می­شود. در مورد
پسر­ها، نشانه اولیه اختلال سلوک، پرخاشگری وسرقت است، در حالی که در مورد دخترها، نشانه اولیه معمولا رفتارهای نادرست جنسی. دخترهای جامعه ستیز بیش از دیگر دختران احتمال دارد که با پسرهای جامعه ستیز ارتباط برقرار کنند، در سنین پایین­تر باردار شوند و طیف وسیعی از اختلال­ها از جمله اضطراب، افسردگی و ضعف در تربیت فرزندان را در بعد از خود نشان دهند گرچه در اوایل نوجوانی، تفاوت میان پسرها و دخترها از لحاظ میزان کلی رفتار­های جامعه ستیزانه کاهش می­یابد، پسر­ها در طول زندگی، خشونت طلب تر از دختر­ها باقی می­مانند و به احتمال زیاد بیشتر از دختر­ها مرتکب اعمال مکرر خشونت­آمیز می­شوند (برویدی و همکاران، 2003).

 

 


[ سه شنبه 94/10/22 ] [ 6:44 عصر ] [ سامان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 217257