سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فایل ، مقاله ، پروژه ، تحقیق ، پاورپوینت fileOne
 
قالب وبلاگ

فهرست
مقدمه
کاوش و بررسی ترک
پایش ترک
ترک مؤثر بر قابلیت سرویس دهی
ترک مؤثر بر پایداری (ایستایی)
ترک بر اثر کاهش یا افزایش بارهای وارده بر پی‌ها
ترک بر اثر نشست زمین در زیر پی بناهای تاریخی
ترک ناشی از جابه جایی ناگهانی لایه‌های زمین
ترک های ناشی از نشست طبیعی زمین در بناهای تاریخی
ترک بر اثر وارد آمدن نیروهای رانشی به بنا
ترک ناشی از لرزشهای پیرامون بنا مانند ترافیک، انفجار، حفاری و غیره
ترک ناشی از خشک شدن لایه‌های بنا در زمان احداث و عوامل جوی در طول زمان
ترک بر اثر تغییر فشار آبهای زیرزمینی و تغییر میزان رطوبت در بخش زیر پی‌ها
ترک بر اثر تعبیه و فعالیت تأسیسات مدرن در داخل بناهای تاریخی
ترک ناشی از کاهش تدریجی مقاومت و چسبندگی مصالح و ملاتها به علت فرسودیگی در طول زمان
ترک بر اثر ساخت و ساز جدید (الحاقات) بدون توجه به پیوستگی و همبستگی سازه‌ای بناهای قدیمی
ترک بر اثر فشارهای وارده
نم و رطوبت در ساختمان ها
انواع ترک ها در ساختمان و چگونگی دقیق تر پیدایش آن ها
ترک در جداره‌ها و دیوارهای پر بازشو (درها و پنجره‌ها)
نقش موقعیت در پیدایش ترک های ساختمانی
نشست خفیف ستون بر اثر نشست فونداسیون
فرو کش کردن بنا بر اثر پی سازی غیر اصولی:
ترک در نما آسیب پذیری آجر کاری
انواع ترک بنایی در دیوارهای ساختمانی
حالت های ترک های دیوارها؛ شناسایی و تعمیر ترک
بررسی روش تعمیر انواع ترک ها
نشست خفیف ستون بر اثر نشست فونداسیون در عامل اثر نیروهای اضافه
تعمیر ترک در تقاطع دیوار
ترک در نعل درگاه
پیوند در ترک های عمیق
به وجود آوردن پیوند در محل ترک فراخ و عمیق
رفع ترک اطراف ستون های فلزی
رفع موی ترک مسیر ستونها
تعمیر ترک گوشه ی دیوار
ترک در تکیه گاه قوس
رفع ترک در قوس‌های مخفی‌
نتیجه
نمونه ای از ترک در دیوار وطاق
ترک در دیوار وتنگبستن دیوار


مقدمه
انجام یک بررسی سازه ای در خصوص یک مشخصه یا ویژگی داخلی سازه – به خصوص ارائه ی توصیه در خصوص اهمیت ترک در ساختمان – یک موقعیت بسیار فوق العاده و ممتاز به شمار می رود. اگر چه این کار به نظر می رسد یک کار کم اهمیت یا کم ارزش باشد، بازخورد مالی آن برای کارفرما بسیار مهم است. علاوه بر این، برعکس تصورات عامه مردم در خصوص مسائل تخصصی و حرفه ای، این کار باید تا حد امکان به شکل بسیار حرفه ای انجام شود. این مقاله، خلاصه ای است از آنچه که هر مهندس باید در مواجهه با بررسی ترک خوردگی در ساختمان بداند.
بسیاری از ساختمان ها در طول عمر مفیدشان ترک می خورند. ظهور ترک ها بیانگر وجود ضعف در اسکلت بناست. غالباً، پدیده ی ترک خوردگی پیامد کم اهمیتی است و تازمانی که ترک غیرفعال باشد، همه آن کاری که نیاز است انجام شود شامل: ترمیم ساده ی ترک با پرکردن یا بندکشی مجدد است. اما یک ترک می تواند نخستین نشانه ی وجود یک ضعف جدی در ساختمان باشد به طوری که قابلیت بهره برداری یا پایداری سازه را تحت تأثیر قرار دهد. ظاهر شدن ترک ها همچنین می تواند در قابلیت اعتماد و فروش ساختمان مؤثر باشد. ایجاد ترک در ساختمان همچنین می تواند موجب اقامت دعوی حقوقی شود. بنابراین، ارزیابی صحیح اهمیت ترک بسیار لازم و ضروری است؛ لیکن این کار دور – از – سادگی است و غالباً مشغولیتی درونی و ذهنی است. بدیهی است که ارزیابی نادرست می تواند به انجام کارهای ترمیمی پرهزینه و غیرلازم منجر شود. در برخی موارد، کارهای ترمیمی می تواند موجب وخیم تر کردن مشکلات حاصله تا آن زمان و گسترش بیشتر ترک خوردگی شود. بنابراین توسعه ی یک متدولوژی یا یک روش سیستماتیک که هر راهکاری که قرار است دنبال شود مناسب با دلایل انتخاب آن راهکار باشد بسیار حائز اهمیت است. متدولوژی پیشنهادی زیر را نباید مو به مو دنبال نمود زیرا هر مورد مزیت متفاوتی خواهد داشت، اما در عین حال یک روش سیستماتیک برای گردآوری اطلاعات و سپس ارزیابی اهمیت ترک ها را فراهم می کند. بازرسی اولیه
اولین گام در این متدولوژی، بازرسی اولیه است. طی فرآیند بازرسی اولیه، توصیه می شود که تحت تأثیر فشار کارفرما قرار نگیرید. بهتر است نظرات خود را به پرسیدن سؤالات به عنوان بخشی از فرآیند جمع آوری داده ها محدود کنید. در این مرحله، پرداختن به خود ترک ها اهمیت زیادی ندارد؛ چرا که به شما هیچ سرنخی از دلیل تشکیل شان نمی دهد. بهتر است عقب بایستیم و از فاصله بیشتر به کل ساختمان نگاهی بیاندازیم. اطراف ساختمان قدم بزنیم و شرایط ساختمان های مجاور و سایر ویژگی هایشان را همانند اجزای یک درخت بنگریم. هدف این است که نگاهی دقیق از یک منظر عمومی به مسأله داشته باشیم. تغییرات سازه ای روی ساختمان ها یا هر تعبیری که بر تمامیت و استحکام بنا اثر می گذارد باید شناسایی و تعیین شوند. به عمر بنا دقت داشته باشید. همچنین اگر ساختمان قبلاً توسعه داده شده یا برخی از قسمت های آن حذف شده است. همه عوامل را در نظر بگیرید. مثلاً نسبت به آن دسته از تغییرات داخلی بنا که به تازگی انجام شده اند مشکوک باشید چرا که می توانند ترک های موجود را مخفی کنند.

خرید فایل
پاورپوینت ایجاد ترک در عضوهای ساختمان و تعمیر ونگه داری ساختمانپاورپوینتایجادترکدرعضوهایعضوساختمانوتعمیرنگه داریآنپاورپوینت ایجاد ترک در عضوهای ساختمان و تعمیر و نگه داری آنپاورپوینت ایجاد ترک در عضوهای ساختمانتعمیر و نگه داریتعمیر و نگه داری ساختمانپاورپوینت تعمیر و نگه داری ساختمانایجاد ترک در عضوهای ساختمانعضوهای ساختمانپاورپوینت ایجاد ترک در عضوهای ساختمان و تعمیر و نگه داریپاورپوینت تعمیر و نگه داریپاورپوینت ساختمان و تعمیر و نگه داریپاورپوینت ایجاد ترکایجاد ترک در عض

[ یکشنبه 95/8/30 ] [ 1:39 صبح ] [ سامان ] [ نظرات () ]

فهرست
مزایای معماری در سازه های اجرا شده به روش بتن پس کشیده
1- کنترل تغییر شکل
2- باربری بیشتر عضو با هندسه مشابه نسبت به بتن مسلح معمولی
3-کاهش ارتعاشات ناشی از بارهای ضربه ای و دینامیکی
4- کاهش ضخامت دال ها یا تیرهای بتنی
5-کاهش وزن مرده ساختمان
6-کنترل ترکها
7-دوام بالا
مزایای اقتصادی سازه های اجرا شده به روش بتن پس کشیده
1- کاهش قابل ملاحضه مصرف بتن و آرماتور
2-کاهش وزن ،ارتفاع طبقات و ارتفاع کل ساختمان
3-صرفه جویی در زمان ساخت
4-امکان ایجاد طبقات بیشتر در ارتفاع مجاز
5- کم شدن هزینه های سفت کاری و نازک کاری
6- کاهش هزینه های بهره برداری
اولین سازه پس کشیده قزوین
عکس ها و تصاویر مرحله به مرحله انجام پروژه

خرید فایل

[ یکشنبه 95/8/30 ] [ 1:38 صبح ] [ سامان ] [ نظرات () ]
[ یکشنبه 95/8/30 ] [ 1:38 صبح ] [ سامان ] [ نظرات () ]

فهرست
شناسایی
1-1 موقعییت جغرافیایی
2-1 پیشینه تاریخی
3-1 معماری قلعه
1-4 ساختار قلعه
5-1 تحلیل استاتیکی
6-1 معرفی شاه نشین
آسیب شناسی
1-1 عوامل داخلی ضایعات
2-1 عوامل خارجی ضایعات
مرمت


شناسایی
موقعیت جغرافیایی:
قلعه عظیم قلعه رودخان در فاصله 25 کیلومتری جنوب غرب فومن و در حوزه این شهرستان و بر قله کوه واقع است . این رشته کوههای کم ارتفاع که ادامه کوههای ماسوله داغ و پشتکوه است حد فاصل استان گیلان و زنجان بشمار میرود در سمـت راست این قلعه ، رودخــانه قلعه رودخان که از ارتفاعات ، سرچشمه گرفته و از جــنوب به شمــال در جریان اســت قرار دارد ، برای رســـیدن به قلـــعه بعد از عـــبور از شــهر فومن به سمت جنوب باید رفت و پس از گذشتن از روستاهای گشت ، کرد محله ، گشـــت رودخان ،سیاه کش ، شـــمس تلان گوراب پس ، مولس کام ، سید آباد،
قلـــعه رودخان به روســتای حیدرآلات می رسیــم فاصله این روســتا از قلعه حدود 5 کیلومتر اسـت که در گذشته مالرو بوده است و اخیرا“ 5/1 کیلومتر از این مسیر توسط اداره کل منابع طبیعی در غــالب اجرای فاز یک طرح پارک جنگلی قلعه رودخان شن ریزی شده و پلهای بتــونی بر روی رودخانه ساخته شده است که می توان با اتومبیل بخش قابل ملاحظه ای از راه را پیمود . از رشــت تا این محل با مـــاشین حدود یک ســاعت طول میکــشد. برای حفظ اکوسیستم و بکر ماندن مناظر طبیعی بسیار زیبای جنگل و رودخانه ، میراث فرهنگی تصمیم گرفت تا بقیه راه را با مصالح طبیعی مانند چوب و سنگ و ســاخت پلهای چوبی ، پله بنـــدی و ایجاد شیبــهای ملایم اصلاح نماید. زمـــان لازم برای رسیدن به قلعه و در مرحله دوم حرکت که بصورت پیاده است حدود یک ساعت و نیم میباشد.

قلعه رودخان در متون تاریخی
اگر چه قلعه رودخان طی زمان های متمادی مقرحکومت سلاطین گیلان بیه پس بوده است. اما تا قبل از قرن دهم هجری هیچ نامی از آن در متون تاریخی و جغرافیایی گیلان برده نشده است. برای اولین بار خچکو (خودزکو) محقق روســی لهستانی الاصل که در سال 1830 میلادی در گیلان مشغول بررسی بود این قلعه را دیده و از آن یاد کرده است.



با عنـایت با این که سلاطین اسحاقوند که نسبت خود را به اشکانیان می رساندند و از سال 550 تا 1002 ه ق بر قسمـت اعظم منــاطق بیه پس حکمــرانی داشتند، طبعاً از این قلعه که موقعیتی استراتژیکی داشت، به عنوان کانون فرمانروایی خود استفاده کرده و البته در طی ســـال های حکمرانی خود به مرمت آن همت گماشته اند به طوری که خوزکو از کتیبه سنگی سر در قلعه که حاوی مطالبی در مورد تجدید بنای آن در سال 918 تا 921 که توسط سلطان حسام الدین دباج اسحقی صورت گرفته است، یاد می کند. همچنین در زمان کریم خان زند و در سال 1175، هدایت خان حاکم فومن قلعه پرداخته و با نصـب توپ هایی،‌ آنجا را برای دفاع از خود آماده نمود.

خرید فایل

[ یکشنبه 95/8/30 ] [ 1:37 صبح ] [ سامان ] [ نظرات () ]

فهرست:
تعریف پله
جنس مصالح پله ها:
1- پله با مصالح آجری
الف) سیستم پله توپر با مصالح آجری
الف) سیستم پله توپر با مصالح کف سازی
ب) سیستم پله توخالی
پله با مصالح ضربی یا طاق قوسی
3- پله با مصالح بتنی
4- پله با مصالح چوبی
6- پله با مصالح پیش ساخته
7- پله با مصالح سنگی
پله ها از نظر سیستم فرم طراحی و ساخت
پله پیچ
پله گردان
پله فرار
پله های متغیر
پله های بدون پیشانی
پلکان با کناره های بسته
کف پله ها
جان پناه پلکان
پلکان های ساده پیش ساخته بتونی


تعریف پله
پله دو اختلاف سطح را به یکدیگر ارتباط می دهد یا به عبارتی از کف تا کف طبقات مسیری طی می گردد تا فرد به ورودی اصلی مجموعه برسد این مسیر تا منتهی الیه پشت بام ادامه می یابد.
دیگر راه های ارتباط عمودی عبارتند از :
رمپ ، نردبان ، آسانسور و پله برقی که نوعی پله ادقام شده با تکنولوژی است.....
پله پل ارتباطی اختلاف ارتفاع است....

خرید فایل

[ یکشنبه 95/8/30 ] [ 1:36 صبح ] [ سامان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 217654